mandag 18. november 2013

Kontaktlinsesmykker

Redesign smykker av kontaktlise beholdere
Disse smykkene ble laget til  landsdels utstilling "TID" på Hamar i år 2000

Dette smykket har tittelen "Skuddår". 
En sølvbombe faller ned hvert 4 år og ting endres
Smykket er laget som en livs løp, med ulike elementer som favner fire år av gangen. 


Store i sølv der man blir elsket som barn, så forelsker man seg. 
Den man elsker får man i det røde hjerte og barna kommer.  Rødt hjerte for den store kjærligheten.
Sølje som tradisjonsbæreren, da har ungdom i huset og prøver å påvirke de unge, få de til å skjønne.
Musa, ja da er man slite og lei av all jobbing før fuglen kommer og man er fri som fugelen.
Men nellom der har man barnebarn man koser seg med og øser kjærlighet over.
Så blir man elsket på slutten av livet, av barn, barnebarn og andre før man...
Da det hele avsluttes med et kors, det er slutt!

NOEN ANDRE SMYKKER, 
Som jeg også laget av kontaktlinsebeholdere til samme utstilling.
"I gode og onde dager", sølv, lær og kontaktlinse beholdere.
Forbruk av 70 dager med linser

Jeg bruker kontaktlinser og det er et søppelproblem, det ble mitt mantra og svar

Denne sakrale kraven heter "Minner", det er som en slids karusell 

Et morsomt prosjekt å jobbe med den gangen i 2000
Litt innovativt, siden dette var litt uvanlig den gangen. 
Nå er det gått inflasjons i redesign, men det er like spennende å jobbe med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du skriver en kommentar til meg!
Det setter jeg pris på.