lørdag 10. juni 2017

Uvdal Bygdetun og montering av sommerutstillingen



Vi Kunstnergruppa Taiga har blitt invitert til å ha utstilling på Uvdal og Nore bygdetun 
Kornmagasinet er det stedet hvor man har utstilling og der har vi fylt huset i begge etasje med smykker, maleri og keramikk.              

 Fra trappegangen, Ragnhild sine malerier og mine søljer

 Mine smykker hvor jeg hedrer noen kvinner og Ragnhild sine bilder

Ingema har med mange keramikk ting .

  Gro Kollandsrud, vår kontaktperson foran Grønneflåtastugu, hvor vi har en annen utstilling.
  Ingema Hoff og Ragnhild Arneberg er to av oss tre i Kunstnergruppa Taiga.

            "På tidens reise- stoppested Uvdal" heter denne utstillingen.
Stoler som hedrer: Harriet Backer og Camilla Collett (Laget av meg)
Den Hellige Birgitta (laget av Ingema) og Margrethe 1. (laget av Ragnhild) 
Klikk på linkene så kan du lese om hva vi har lagt av symbolbruk og historie i stolene

 Kroner av alle slag har vi med. Ragnhild med ei av sine kroner på hodet.
Andre kroner er utstilte i framskapet.


Mine marionette-dukker, med sølvkroner er med og Ingema har med mange flotte skulpturer.
Det kommer mer etterhvert, ta en kikk på https://kunstnergruppataiga.blogspot.no/
 Vakre Uvdal stavkirke hvor Harriet Backer likte så godt å male, det kommer mer info om dette seinere...
Den 25 juli skal Gunnar Danbolt holde foredrag om Harriet Backer i Stavkirken.
Det  kommer mer om turen og Uvdal etterhvert....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du skriver en kommentar til meg!
Det setter jeg pris på.